Ruta – Todorov Do-Prutaš-Bobotov Kuk-Ledena Pećina-Crno Jezero

Planinarenje

Todorov_Do-Prutaš-Bobotov_Kuk-Ledena_Pećina-Crno_jezero.2D

Do početne tačke uspona stiže se iz Žabljaka uskom asfaltnim putem. Posebnu pažnju treba posvetiti automobilima, biciklistima i motoristima koji pristižu iz suprotnog smera. Zavoji su nepregledni i lako može doći do nesreće. Uspon na vrh Prutaš ( 2393 m ) kreće od Todorovog dola i dosta je direktan i strm. Najpre ide po tratini, zatim po siparu, pa ponovo po tratini do izlaska na greben. Od ove tačke kreće oštriji uspon, povremeno treba koristiti ruke i ići četvoronoške ali nema nikakvih složenih elemenata niti neprihvatljivih opasnosti, tek tu i tamo po koji penjački detalj. Sam vrh je prostran i jako prijatan za predah. S njega nema vidika na Šktčka jezera pa za ovaj rajski nesvakidašnji prizor treba otići nekoliko stotina metara severoistočno na vrh koji se nalazi neposredno iznad njh. Prilaz tom vrhu je lagana šetnja po prostranim livadama vršnog grebena Prutaš . S vrhe se pruža najlepši vidik na Bobotov Kuk kao i na celi zapadni deo žabljačke visoravni. Jako lepo se vidi masiv Maglića. S ovog vrha treba nastaviti travnatim grebenom do Skrčkog ždrela nakon kojeg sledi oštriji uspon na prevoj sa kojeg se treba spustiti u provaliju a na njenom dnu je jezerce Zeleni Vir. Ovo jezerce se nalazi na najvišoj nadmorskoj visini na Durmitoru. Tu treba predahnuti pre završnog vrlo oštrog uspona na prevoj podno vršne stene Bobot Kuka ( 2523 m ). Od Zelenog vira staza počinje da se oštro uspenje cik – cak kroz zelenu padinu isceđen između djevojke i Lučinog vrha. Staza izlazi na prevoj sa desne strane Bobotovog kuka, a onda krecće levo ka malom prevoju na levoj strani koji spaja Bobotov Kuk i Djevojke. Tu je Škrčki pogled ( 2420 m ) , najbolje mesto odakle se vide Škrčka jezera i kanjon reke Sušice. Staza zalazi iza Bobotovog kuka i njegovom desnom stranom izbija na sam vrh. Ovaj deo uspona je dosta oštar ali nema nikakvih teških elemenata ako se izvodi u vreme kada nema snega. Ukoliko ima snega, za savladavanje ove strmine potrebna je alpinistička oprema ( dereze, cepin, uže, šlem ). Sam uspon na vršnu stenu počinje sa prevoja na istočnoj strani, vodi ispod stene na njenu zapadnu stranu gde je sledeći prevoj. Za ovaj deo u zimskim uslovima takođe treba alpinistička oprema. Sama stena Bobotovog Kuka nije osigurana ( na nekim mestima pripremljena je da se može provući uže ) , ali to uglavnom nije ni potrebno jer je površina stene veoma neravna i stoga pogodna za hvatanje i oslanjanje , a uglavnom se ne odlama. S vrha se pruža pogled u svim pravcima a najljepši vidik je na Škrtčka jezera, Prutaš i na zanimljive Šarene pasove. S vrha se treba vratiti na istočni prevoj, skrenuti levo i po stazi cik – cak spustiti se u Talasasti Do ispod severne stene Bobotovog Kuka. Nakon toga sledi uspon na Rbatinu ( 2401 m ) a nakon nje po istočnoj kosini stiže se do Ledene pećine. Ovo čudo prirode treba pogledati a za sigurno spuštanje u pećinu potrebno je planinarsko uže. U nastavku staza vodi ispod Čvorova Bogaza ( 2152 m ), pa zatim po severnoj padini Međeda do Starog Katuna, nakon kojeg se stiže na ukrštanje na kojem treba skrenuti levo u visoku crnogoričnu šumu kroz koju se stiže do Jakšića mlina od kojeg treba nastaviti stazom levo do parkiralištu Kampa pored Crnog Jezera.